17.9.09

Paas kaffet tulelle, Björk, täältä tullaan!

Harmitti vietävästi kun Pariisin matkani peruuntui flunssan takia. Enää ei kuitenkaan keljuta; olen viikon kuluttua lähdössä Islantiin, hip hurraa!
Vaikka olen kolunnut Euroopan aikalailla ristiin ja rastiin, niin Islannissa en ole koskaan aikaisemmin käynyt. Tämän iltapäivän olen pyhittänyt suunnittelulle ja mm. selaillut Islantiaiheisia internet -sivustoja. Mielessäni olen molskahdellut lämpimissä altaissa sekä nauttinut rikkikylvyistä ynnä muusta kuplivasta.

Mutta asiaan...Matkan suunnitteluhan alkaa aina, ainakin täällä päässä, matkavarustuksen suunnittelusta. Ja kengät ovat erityisen tärkeässä osassa; väärä kenkävalinta voi pahimmillaan pilata koko reissun. Ellei saa erityisiä kicksejä megalomaanisten bagaasien raahaamisesta kannattaa matkagarderoobissa tyytyä muutamaan huolella harkittuun kenkäpariin.



Matkalle valikoituneet kengät kannattaa pakata kankaiseen pussiin tai varsinaisen kenkäpussin puuttuessa vaikka pieneen tyynyliinaan. Käytän tarkoitukseen myös käsilaukkujen mukana tulleita Dust Bagejä ja tokihan hienompien jalkineiden mukana tulee ihka oma kenkäpussi, jolla voi sopivissa tilanteissa briljeerata ja tehdä vaikutuksen...no vaikkapa tullimiehiin.
Kenkiä ei kannata kuin aivan äärimmäisissä tapauksissa pakata muovipussiin; useimmiten jalkineissa on hitunen kosteutta jäljellä ja tiivis pussi saa raikkaatkin kengät tunkkaisiksi hyvinkin lyhyessä ajassa.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty; iltapäiväisen aherrukseni jäljiltä olen jo hyvän matkaa menossa kohti Islantia!


No comments:

 
Real Time Web Analytics